Poprodejní servis

Výměna FAP

 

Proč a jak? 
Při spalování paliva za nižších teplot nebo při nedokonalém průběhu hoření paliva dochází ve vznětovém motoru k tvorbě pevných částic. Částice jsou zachycovány v křemíkovém tělese filtru pevných částic (FAP) což vede postupně k jeho částečnému zaplnění, proto je nutné částice ve filtru pravidelně spalovat a tím filtr regenerovat. Regenerace probíhá automaticky a je řízena řídicí jednotkou motoru v závislosti na mnoha parametrech, jimiž jsou například vyhodnocování jízdních podmínek, jízdní styl řidiče, kalkulované množství vyprodukovaných sazí, spotřeba paliva atd.. Systém volí spuštění i zastavení regenerace tak, aby co nejlépe využil jízdních podmínek k dosažení přirozené regenerace a minimalizoval tak dopady obsluhy filtru na spotřebu vozidla nebo životnost motoru. 

Údržba 

Samotný filtr pevných částic v průběhu své životnosti nevyžaduje zvláštní údržbu. V rámci pravidelných prohlídek, předepsaných výrobcem, se pouze ověřuje stav celého systému na zachycování částic (míra zaplnění FAP, případně doplnění Výměna FAPu v autorizované síti Citroën Pravdou je, že v okamžiku uvedení filtrů pevných částic na trh byla jejich výrobní cena (ovlivněna sériovostí výroby) poměrně vysoká. Nyní je situace naprosto odlišná. Filtry pevných částic jsou standardní součástí všech vznětových motorů, a tudíž se vyrábějí ve velkých sériích, což se samozřejmě projevilo i na ceně, kterou zákazník zaplatí za výměnu FAPu. Zákazník má sám možnost porovnat, kolik zaplatí za odstranění FAPu (za cenu nenávratného poškození vozu a protiprávního jednání) a kolik zaplatí za výměnu FAPu v autorizované síti Citroën

 Více informací ZDE.




AUTODÍLY ŠPINDLER HOLDING Plavecká 9/810

Kde nás najdete

Spočítejte si dojezd k nám